Tammer Brands

Tammer Brands juhlakirjaprojekti

Tiimimme suunnitteli ja toteutti Tammer Brandsille (aiemmin Tammer-Tukku) juhlakirjan, jota käytettiin yrityksen juhlavuonna markkinointitarkoituksiin. Sisältökonseptin suunnittelussa lähdettiin liikkeelle markkinoinnin tavoitteista ja päämääränä oli toteuttaa arvokas juhlakirja, joka tarinoi asiakkaamme arvokkaan historian auki sekä valotti yrityksen tulevaisuuden muuntautumiskykyä. 

Kirjaprojektin päätavoite oli paketoida Tammer Brandsin pitkä ja merkittävä historia ja pohjustaa tulevaisuuden kehityssuuntia samoihin kuoriin kera useiden havainnollistavien kuvien ja mukaansa tempaavien tarinoihin. Tänä päivänä Tammer Brands on vahvasti kansainvälinen yritys, jonka motivaattorina on ihmisten elämänlaadun parantaminen helposti saatavilla olevien, harkittujen ja monipuolisten tuotteiden kautta, jotka tuottavat loppukäyttäjilleen iloa ja hyötyä. Erityisesti haluttiin nostaa esille ihmisten merkitys yrityksen onnistumisen ajurina. Sisällössä korostettiin lukuisia omia brändejä kuten Rento-sauna- ja hyvinvointituotesarjaa mutta myös osa lisenssibrändeistä. 

Tammer Brandsin sisällöt tuotettiin useista eri materiaaleista, joita kerättiin ja luokiteltiin tiimimme toimesta. Sisältölähteitä olivat mm.

  • Oman henkilökunnan haastattelut
  • Partnereiden haastattelut kuten esimerkiksi Perheyritysten Liitto
  • Jälleenmyyjien kokemukset ja muistelmat
  • Elinkeinoelämän vaikuttajien haastattelut
  • Johdon muistiinpanot, muistelmat ja haastattelut

Kirja tuotettiin kolmekielisenä versiona, sillä Tammer Brandsin verkostot ovat hyvin kansainvälisiä. Yritys on yksi pisimpään kansainvälistä hankintaa tehneistä perheyrityksistä Suomessa. Suomen kielen lisäksi sisältö käännettiin ruotsiksi ja englanniksi. Myös taitto suunniteltiin kolmikielitaittoversioksi.

tammertukku_juhlakirja_kansi

Taitossa ja designissä huomioitiin helppolukuisuus sekä näyttävät aukeaman tai puoliaukeaman kokoiset lähivalokuvat ja henkilökuvat. Yli satasivuista aineistoa rytmitettiin ja luokiteltiin tyylikkäällä grafiikalla ja symboleilla pitäen asettelu väljänä ja teksti helposti luettavana. Valokuvia otettiin useita päiviä pääasiassa asiakkaamme konttorilla ja showroomissa, minkä lisäksi hyödyttiin toimittajien ja henkilökunnan kuva-arkistoja.

tammertukku_juhlakirja_rento

Kirjoja painettiin tuhansia, ja kirjaan haluttiin arvokkuutta henkivät irtilehtikannet. Kansilehdissä käytettiin hopeatehosteita sekä sinettimäistä merkintää. Kansimateriaaliksi valittiin paksumpi, samettisentuntuinen pinta, jota tehostettiin hopeoidulla kohokuviolla. Kirjat jaettiin lopulta Tammer Brandsin vuosijuhlien kutsuvieraille, minkä lisäksi kirjasta tuotettiin sähköinen versio verkkokäyttöön.

Hintaluokka avaimet käteen -projektina oli 10 000 - 15 000 €. Hinta sisälsi konseptisuunnittelun, sisällöntuotannon, valokuvatuotannon, taiton sekä kaiken projekti- ja asiakkuustyön. Työprojektin kesto oli noin 2 kuukautta sisältäen kuva- ja tekstituotannon, taiton ja oikoluvun ja viimeistelyt. 

tammertukku_juhlakirja_vanhanen

tammertukku_juhlakirja_nayttelytilat

Onko sinulla alkamassa projekti, josta haluat saada tarkemman kustannusarvion tai lennokkaita ideoita toteutukseen? Varaa 30 minuutin maksuton konsultaatio Harvan asiakkuustiimin kanssa ja jutellaan lisää. 

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio