Case

Transmeri

Transmerin promoottorit tuoksuvat hyvältä

Transmeri on Harvan pitkäaikaisia asiakkaita. Promootioiden pääpaino on tuoksumyynnissä Suomen Sokoksilla ja Stockmanneilla. Promoottorit sitoutetaan brändiin ihanilla tuotepalkinnoilla. 

Sokos Tampere Vuonna 1928 perustettu Transmeri Group maahantuo ja markkinoi kosmetiikkaa ja päivittäistuotteita Suomessa ja Baltiassa. Yhteistyö alkoi jo Harvan edeltäjän aikana ja jatkuu edelleen aktiivisena. Transmerin promootioita tekeville on tullut erityisen tutuksi Suomen suurimmat Sokokset: Helsinki, Tampere, Turku, Oulu, Lahti ja Kuopio sekä myös Stockmannit. Ainoastaan Helsingin Sokoksella työskentelee Transmerin oma esittelijä, muuten promootioista vastaavat keikkatöitä tekevät promoottorit.

Tällä hetkellä yhteistyön pääpaino on tuoksukampanjoissa, joihin Harva hoitaa tuoksumyyjät. Kampanjoita on kuukausittain ainakin Turussa, Tampereella ja Oulussa. Transmerin omien tuoksukampanjoiden lisäksi myyntipiste kannattaa miehittää ainakin Sokoksen 3+1 ja Kutsu Kauneuteen -kampanjapäivien aikana.

Tuoksukampanjassa on aina jokin kärkituoksu, jonka myyminen on promoottorin ensisijainen tehtävä, mutta myyntirepertuaariin kuuluvat tietysti kaikki Transmerin tuoksut. Myynnin lisäksi promoottori tarkastaa pisteen siisteyden ja testereiden kunnon, sekä huolehtii, että myytäviä tuotteita on tarpeeksi. Lisätilaukset hoidetaan eteenpäin yhdessä myymälähenkilökunnan kanssa. 

Tuoksuvaa myyntiä

Myyntiä seurataan tarkasti ja promoottori raportoi jokaisen tekemänsä vuoron. Myymälän henkilökunnalle avatut myyntikilpailut koskevat myös promoottoreja. Myyntikilpailujen luonne ei syrji keikkatyöläisiäkään, sillä jokainen myyjä palkitaan tuotepalkinnoin 10% myyntinsä arvosta. Niinpä jo yhdellä promootiovuorolla voi tienata itselleen lisäpalkkioksi vaikkapa arvokkaan tuoksun. 

Sokos Tampere_1-2.9-Siza Cachiguango_10

Harvan promoottorit saavat myös osallistua Sokosten henkilökunnan vuosittaisiin koulutuksiin, joista he niinikään saavat tuoksupalkinnon. Hyvältä tuoksuminen promootiossa tulee siis suorastaan työn puolesta.

Tavaratalojen lisäksi Harva tekee Transmerin tuoksumyyntiä viikottain myös Helsinki-Vantaan lentokentällä. 

 

 

Yhteistyö vahvistuu makeilla kampauksilla

Tuoksupromootioiden lisäksi Harva pääsee pian myymään myös hiustuotteita valtakunnallisella esittelykiertueella marketeissa. Promoottorit saavat etukäteen kolme edustettavan brändin hiustenmuotoilutuotetta, ja promootioihin makeimman kampauksen tehnyt promoottori palkitaan! 

Kun tuotteet ovat promoottoreille näin mieluisia, kannattaa heitä ehdottomasti tsempata myös tuotepalkinnoin!  
- Carcci Bengs, Harva Marketing

 

 

Topics: Promootiot