Talenom Oyj

Tuottamamme webinaarisarja keräsi runsaasti kiitoksia

Tuotetut palvelut

  • Intro- ja teaservideoiden tuotanto
  • Webinaarisarjan puheenvuorojen kuvaus ja editointi
  • Webinaarialustan käyttäjäkoulutus ja webinaarien moderointi
  • Webinaarisarjan tuotanto Clickmeeting-alustalla 

Tuottamamme webinaarisarja keräsi runsaasti kiitoksia Asiakas

Talenom on huolenpitävä tilitoimisto, jonka missio on tuottaa yrittämisen iloa. Talenom haluaa auttaa asiakkaitansa keskittymään ydinliiketoimintansa pyörittämiseen ja tukee yrittäjän arkea myös haastavissa talous-, vero- ja lakikysymyksissä.

Tätä referenssiä varten haastattelimme Talenomin liiketoimintajohtajan Mikko Vahteran.

Projektin tavoitteet

Projektin päätavoite oli tuottaa arvokasta ja laadukasta asiasisältöä Talenomin asiakkaille. Talenom on itse aiemmin järjestänyt ‘talousaamu’-nimisiä tapahtumia, joihin he ovat kutsuneet asiakkaita kuuntelemaan noin puolen tunnin mittaisen asiasisällön ajankohtaisista aiheista. Talousaamuihin on myös olennaisesti kuulunut verkostoituminen ja yleinen keskustelu Talenomin asiantuntijoiden kanssa.

“Vaikka korona rajoitti fyysisiä kohtaamisia tämän projektin aikana, niin se ei silti ollut ensisijainen syy virtuaalitapahtumasarjan valinnalle. Projekti oltaisiin todennäköisesti toteutettu ilmankin koronaa, koska halusimme kehittää meidän näkyvyyttä verkossa sekä saavuttaa asiakkaita uudella tavalla”, Mikko Vahtera toteaa haastattelussa.

Projektin tavoitteena oli myös saada webinaareille jonkinlaista katetta, jolla saataisiin maksettua webinaarisarjan tuotannon investoinnit. 

Webinaarisarjan tuotanto

Aloitimme projektin selkeällä projektisuunnitelmalla, jossa kävimme asiakkaamme kanssa läpi projektin vastuualueet, webinaarisarjan rakenteen, esitysten ajankohdat, kuvausaikataulut ja tarvittavat materiaalit. Tällä tavoin asiakkaallamme oli selkeä ymmärrys siitä, mitä olimme lähdössä tekemään.

‘Avaimet käteen’-palvelu tuntui heti kiehtovalta, kun meidän porukat voisi vaan tulla paikalle, tuottaa hallitsemansa asiasisällön ja vetää itse tapahtuman sovittuna päivänä. Kaikesta muusta huolehtisi meidän kumppani. Näin jokainen meistä voi keskittyä juuri siihen oikeaan asiaan. - Mikko Vahtera, Talenom Oyj

Ennen webinaarisarjaa varten kuvattavia puheenvuoroja ohjeistimme Talenomin asiantuntijoille hyvän esiintymisen perusteet, kuten pukeutumistyylin ja käyttäytymisen kameran edessä. Kuvauksien aikana kävimme jokaisen esiintyjän kanssa kuvausprosessin läpi, jotta saimme laskettua kokemattomampien esiintyjien jännitystä. Kuvasimme yhden kuvauspäivän aikana kaikki kuusi puheenvuoroa ja otimme valokuvat puhujista. Tuotimme kuvatuista tallenteista myös intro- ja mainosvideot, joita käytettiin webinaareissa sekä webinaarisarjan markkinoinnissa.

“Olin todella tyytyväinen webinaarisarjan ilmeeseen, sillä webinaarit saatiin tuotettua todella ammattimaisen ja arvokkaan näköisinä ilman, että ne olisivat tuntuneet yhtään jäykältä. Onnistuttiin siis pitämään juuri oikeanlainen rentous ja luomaan maanläheinen kynnys, jotta asiakkaat uskalsivat lähestyä meidän asiantuntijoita”, Vahtera iloitsee.

Kuvatut puheenvuorot esitettiin jaksotetusti kerran kuukaudessa kevään ja kesän 2021 aikana. Ennen jokaista webinaaria pidimme kyseisen webinaarin esiintyjälle käyttäjäkoulutuksen käytössä olleesta webinaarialustasta. Webinaareissa toimimme moderaattorina avustaen webinaarialustan teknisissä asioissa.

Olemme saaneet asiakkailtamme pelkästään kiitoksia ja kehuja tästä webinaarisarjasta. Tekniikka on toiminut, nauhotuksien perään on kyselty ja asiakkaat ovat lähteneet tekemään erilaisia liiketoimia, Vahtera kertoo.

Palaute webinaareissa esiintyneiltä asiantuntijoilta

Useimmat Talenomin asiantuntijoista eivät olleet aiemmin esiintyneet kameran edessä ja jännittivät siitä syystä esiintymistä. Teimme parhaamme laskeaksemme esiintyjien kynnystä ja ensimmäisten onnistuneiden vetojen jälkeen muutos oli silmin nähtävä.

“Projektin alkuun meidän asiantuntijoissa oli havaittavissa hieman skeptisyyttä, että tarvitseeko tällaista nyt oikeasti tehdä. Kun sitten ensimmäisten webinaarien jälkeen kävimme vetoja ja saatuja kommentteja yhdessä läpi, niin suhtautuminen webinaareihin muuttui täysin. Ymmärsimme, että meidän tehtävä on tuottaa tällaista tietoa asiakkaillemme. Henkilökohtaisella tasolla muutamat asiantuntijamme innostuivat webinaareista jopa niin paljon, että he ovat halunneet jo uudestaan esiintymään”, Vahtera riemuitsee saamastaan palautteesta.

Palaute yhteistyöstämme

Me Harvalla olimme erityisen tyytyväisiä siihen, että pystyimme jopa ylittämään Talenomin odotukset tässä projektissa. Yhteistyö Talenomin kanssa oli molemmin puolin sujuvaa ja odotamme jo innoissamme seuraavaa yhteistä projektiamme.

"Teidän kanssa tekeminen oikeastaan yllätti, että kuinka helppoa tämä onkaan. Kaikki tapahtui sovitussa ajassa ja kultainen lanka säilyi läpi projektin. Kun ammattilaisten kanssa tekee töitä niin pitää pystyä luottamaan kumppaniin ja teidän kanssa me voitiin vain tulla paikalle ja mennä pelaamaan. Ehdottomasti saatiin rahoille vastinetta!”, Vahtera toteaa.

Harvalla olimme tyytyväisiä myös siihen, että pystyimme auttamaan Talenomia heidän asiantuntijuuden välittämisessä heidän asiakkailleen. Yksi tämän projektin onnistumisen syitä oli ehdottomasti se, että jokainen projektin jäsen pystyi keskittymään omaa asiantuntijuuttansa vastaavaan asiaan.

Tästä ei kynnystä voi enää matalammaksi saada. Tämä on ainakin meidän organisaatiolle juurikin se oikeanlainen tapa tuottaa webinaareja meidän asiakkaille. Vilpittömästi voin suositella Harvaa vastaavanlaisissa projekteissa. - Mikko Vahtera, Talenom Oyj

Projektin tuloksia

Tämän projektin päätavoite oli tuottaa arvokasta ja laadukasta asiasisältöä Talenomin asiakkaille ja mielestämme virtuaalisesti tuotettu webinaarisarja palveli tätä tavoitetta erinomaisesti. Rohkenemme sanoa, että webinaarien tuotannon hallitseva kumppani oli päätavoitteen saavuttamiseksi erittäin tärkeä, jotta webinaarisarja saatiin tuotettua laadukkaasti. Webinaarisarjan aikaana webinaarien osallistujamäärät lähes tuplaantuivat ja Talenomille meinasi tulla vastaan positiivinen ongelma, sillä webinaarien osallistujien henkilökohtaiseen jälkipalveluun ei meinannut enää riittää resursseja. 

Tuotantotiimi

Joonas Inha, Business Director

Hanna Korpela, Marketing Production Manager


Virtuaalitapahtumiin liittyen ota yhteyttä Joonas Inhaan. Joonaksen ja meidän muidenkin yhteystiedot löydät Yhteystiedot-sivulta.

Lisätietoa virtuaalitapahtumista