Škoda

Vaikuttavia tapahtumia ja messumarkkinointia Škodan kanssa

Harva ja Fair Factory ovat jo usean vuoden ajan toteuttanut Škodan uusien mallien lanseerauksia muun muassa lentokentällä ja Auto-messuilla sekä viimeisimpänä Asuntomessuilla Tuusulassa. Yhteistyö on kattanut niin tapahtumarkkinoinnin suunnittelun kuin itse markkinointitoimenpiteet, ammattihenkilöstön ja osastorakenteet.

Vaikuttavia tapahtumia ja messumarkkinointia Škodan kanssa

Onnistunut tapahtumatoteutus lähtee tapahtumamarkkinoinnin huolellisesta suunnittelusta. Ennen kuin lähdetään miettimään konkreettisesti, millainen itse tapahtumatilasta tulisi suunnitella tai mitä aktivointeja siellä tulisi olla, on syytä vastata kahteen peruskysymykseen:

  • Miksi osallistumme tapahtumaan tai järjestämme sellaisen?
  • Mikä on tapahtuman rooli suhteessa muuhun markkinointi- ja myyntitekemiseemme?
  • Mikä on kanavaympäristö, jossa tapahtuma järjestetään: täysin virtuaalitapahtuma, kasvokkain tapahtuva kohtaaminen vai hybriditapahtuma, jossa yhdistyy molemmat? 

Riittävä vastaus ei ole: haluamme lanseerata uuden automallimme ja myydä sitä. Jotta päästään siihen asti, että joku kiinnostuu uuden automallin hankinnasta, pitää ratkaista monta muuta markkinoinnillista perushaastetta ja tehdä valintoja tapahtumamarkkinoinnin painotusten, prioriteettien ja resurssien kanssa. Vasta tämän jälkeen on järkevää edetä miettimään konkreettista tapahtumatuotantoa ja siihen liittyviä toteutuksia osaston havainnekuvinee ja tilajärjestelyineen.  

havainnekuva-vuosikokous-skoda

 

havainnekuva2-vuosikokous-skoda

havainnekuva3-vuosikokous-skoda

havainnekuva4-vuosikokous-skoda

skoda-lentokenttä-promootio

lentokenttä-skoda-2

Tapahtuman tekijä, kysy itseltäsi ainakin nämä kysymykset: 

  • Tiedämmekö ketä haluamme puhutella tapahtumamarkkinoinnilla ja mihin tietomme perustuu?
  • Kuinka iso painoarvo juuri tällä tapahtumalla ja sen markkinoinnilla on kokonaistavoitteemme saavuttamiseksi?
  • Miten vaikutamme moniportaisesti ja systemaattisesti haluamiimme kohderyhmiin, jotta syntyy kiinnostusta, heräämisiä ja kaupallisia vaikutuksia?
  • Mitä kautta sanomamme saadaan tehokkaimmin perille tapahtumamarkkinoinnin avulla?
  • Olemmeko lähestyneet tapahtumaamme tapahtumamuotoilun keinoin ja huomioineet koko tapahtumamarkkinoinnin polun ennakkomarkkinoinnista jälkimarkkinointiin?
  • Kuinka hyödynnämme olemassa olevaa dataa tapahtumamme suunnittelussa, tuotannossa ja jälkimarkkinoinnissa sekä onnistumisen anylysoinnissa? 

Kun edellisiin kysymyksiin on löytynyt vastaukset, voidaan alkaa hommiin varsinaisen tapahtumasuunnitttelun kanssa. Joskus on käynyt niinkin, että tapahtumatavoitteita kirjatessa onkin päädytty siihen, että tapahtumamarkkinoinnin sijaan fokus siirretään aivan johonkin muualle.

Harvalla on paljon kokemusta ja näkemystä automerkkien ja -mallien markkinoinnista etenkin lentokenttäympäristöstä ja messuilta, joten ole rohkeasti yhteydessä, mikäli mietit  markkinoinnillisia kokonaisuuksia tai tapahtumarkkinointiin panostamista.

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio