Harvan markkinointi- ja mainostoimisto Tampereella

team-tampere

Vihdoinkin toimisto, josta saa markkinointia palveluna

Liity postituslistallemme ja saat sähköpostiisi käytännön vinkkejä markkinointiin. Lisäksi kutsumme sinut ensimmäisten joukossa Harvan networking -tilaisuuksiin.

Harva kasvaa ja laajentaa myös Tampereella 

Harvan juuret ovat Pirkanmaalla ja vuodessa 2005. Kuluneen lähes 15 vuoden aikana toimintamme on laajentunut valtakunnalliseksi. Helsingin Pitäjänmäen toimiston ja varaston lisäksi avasimme uudet tilat Tampereen Finlaysonille.

Olemme säilyttäneet paikalliset juuremme ja meillä on useita asiakkaita Pirkanmaalla. Vaikutteita ja osaamista olemme aina hakeneet myös kotimaan ulkopuolelta.

 

markkinoinnin-ulkoistameinen-kuvitus

Yksi kumppani, kaikki palvelut

Palveluvalikoimamme on laajentunut kattamaan strategisen markkinointisuunnittelun rinnalla digitaalisen markkinoinnin ratkaisut kuten verkkosivut,  sähköpostimarkkinoinnin, sosiaalisen median palvelut (mm. Facebook, Instagram, LinkedIn) sekä hakukonemarkkinoinnin ja -mainonnan (SEO ja SEM) ja sisältösuunnittelun ja eri sisältöformaattien tuotannon. 

Hubspot-markkinointiautomaatiopartner olemme olleet jo viiden vuoden ajan. Olemme yksi Harvoista Hubspot-partnereista Pirkanmaalla.

Juuri sinulle sopiva tiimi

Vuonna 2018 Tampereen asiakkuustiimimme sai vahvistuksen Matias Ketolasta, joka siirtyi Harvalle henkilöstötalo Voimalta ja otti kopin Tampereen alueen kasvun vauhdittamisesta. Samalla laajensimme palveluitamme rekrytointimarkkinointiin ja työnantajabrändäykseen.

Loppuvuodesta 2018 tiimissä aloitti graafikko Sirpa Saarimaa, jonka vastuulla on it-tukkuriasiakkaamme sähköiset kampanjat ja materiaalit. 

Erotumme muista toimijoista olemalla poikkeuksellisen tiiviisti mukana asiakkaidemme liiketoiminnassa ja tämän ymmärtämisessä. 

Harvan tiimissä  toimii digiasiantuntijoita, luovia suunnittelijoita, sisältömarkkinoijia, työnantajakuvaspesialisteja, video- ja valokuvaaja, promootio- ja tapahtumapäällikkö sekä asiakkuus- ja projektipäälliköitä. Alkuperäinen ajatuksemme myynnin tekemisestä markkinoinnin keinoin ei ole kadonnut mihinkään, päinvastoin: palveluvalikoimamme on laajentunut ja kattaa sekä välittömään myyntiin että brändimarkkinointiin sopivat suunnittelu- ja toteutuskokonaisuudet.

Pirkanmaalaisille asiakkailleen Harva on edelleen tuttu paikallinen, yrittäjävetoinen kumppani, joka tekee liiketoimintalähtöistä markkinointia sekä elää ja hengittää kasvavan Pirkanmaan bisnessykkeessä. Juuret ja sydän ovat Tampereella, mutta verkostot olemme luoneet kaikkialle. 

Harvalta saat markkinointia ja viestintää tuttuun tapaan projekteina mutta halutessasi voit ulkoistaa jonkun markkinoinnin osa-alueen tai vaikka koko markkinointisi ja sen johtamisen meille. 

Kuinka voisimme auttaa?

matias-ketola

Matias Ketola

Myynti ja asiakkuudet
0400 449 961

Tukee ja tekee tuloksia Harvan asiakkaille Tampereella ja Pirkanmaalla.

Ville Teikko

Ville Teikko

Suunnittelu ja teknologiat
045 138 1212

Harvan luova johtaja, markkinoinnin suunnittelija ja pitkän linjan digiosaaja.

paivi-lehtonen

Päivi Lehtonen

Toimitusjohtaja
044 328 8200

Brändi- ja markkinointi­suunnittelun ammattilainen, joka pitää narut käsissä ja pyörät pyörimässä.

pasi-laine

Pasi Laine

Myynnin johto ja partnerit
040 577 7544

Luotettavaa osaamista

Sertifikaatit kertovat asiantuntijoidemme monipuolisesta osaamisesta. Olemme sertifioitu Google-partner suomessa, sekä yksi Harvoista HubSpot-partnereista Pirkanmaalla.

Lisää blogissa

Läkähdytkö tekemiseesi vai uskallatko ostaa markkinointipalveluita yritykselle?

Läkähdytkö tekemiseesi vai uskallatko ostaa markkinointipalveluita yritykselle?

Kasvuyrityksissä lyhistytään usein työtaakan alle, vaikka jo pitkään on tiedetty, että yrityksen kannattaisi keskittyä ydinosaamiseensa.

Lue lisää ›
Markkinoinnin ulkoistaminen tuo osaamista ja tavoitteellisuutta

Markkinoinnin ulkoistaminen tuo osaamista ja tavoitteellisuutta

Markkinoinnin ulkoistaminen on kuuma trendi, mutta mitä sillä oikein tarkoitetaan ja miksi sitä kannattaa harkita.

Lue lisää ›
Oma markkinointipäällikkö vai ulkoistettu markkinointitoimisto?

Oma markkinointipäällikkö vai ulkoistettu markkinointitoimisto?

Käytössäsi on 5000e/kk markkinoinnin resursointiin yrityksessäsi. Palkkaisitko markkinointipäällikön vai ulkoistaisitko markkinoinnin markkinointitoimistolle?

Lue lisää ›

Miksi ostaisin markkinointia palveluna?

markkinoinnin-ulkoistameinen-kuvitus

Hyödyt

  • Voit keskittyä ydinliiketoimintaasi, me toteutamme markkinointisi tai osan siitä. 
  • Markkinoinnin resurssit ja ajankäyttö on skaalattavissa. 
  • Tiedät mistä maksat ja minkä verran maksat. 
  • Saat käyttöösi kokonaisen markkinointitiimin, jonka eri alueiden osaamista voit hyödyntää juuri sinun tarpeesi mukaan.
  • Säästät mm. projektinhallintakustannuksissa, koska investoit vain tehtyyn työhön ja tuloksiin. 
  • Saat uusia ideoita ja ulkopuolista näkemystä markkinoinnin päätöksentekoon sekä luovaan toteutukseen
Harva Marketing Tampere

Sovitaanko treffit

Jätä tietosi ja olemme sinuun yhteydessä. Sinä valitset nähdäänkö livenä vai pidetäänkö etäpalaveri. Me tarjoamme kahvit, teet, limsat tai oluet.

Voimme jutella läpi yrityksesi nykytilan ja tavoitteet, minkä lisäksi saat inspiraatiota markkinoinnin toteuttamiseen, kehittämiseen ja johtamiseen.

Moni on kehunut saaneensa hyviä ideoita ja konkreettisia ehdotuksia niiden toteutamiseen.

Herättikö markkinointi palveluna kysymyksiä?

Koska markkinoinnin tarpeet, työvälineet ja tekniikat muuttuvat nopeasti, on ajan hermolla pysyminen usein mahdotonta. Useissa tapauksissa perinteisen mainostoimiston sijaan olisi järkevää keskittää tekeminen kumppanille, joka pystyy tukemaan kaikilla markkinoinnin osa-alueilla. 

Harvan tiimi toteuttaa työkseen markkinointia eri alojen yrityksille, joten olemme aallonharjalla uusimmista trendeistä ja teknologioista. Jos sinulle heräsi kysymyksiä, niin alta löydät vastauksia asiakkaitamme useimmin mietityttävistä asioista.

Usein kysyttyä

Miksi ulkoistaisin ja mitä se maksaa?

Hyvänä sääntönä voidaan ajatella, että keskisuuren yrityksen markkinoinnin ulkoistaminen maksaa kuukausitasolla suunnilleen yhtä paljon kuin markkinointipäällikön palkkaaminen sivukuluineen. Aloittelevien markkinointipäälliköiden palkat pyörivät noin 3000 € kieppeillä, kokeneen markkinointipäällikön palkka on noin 4000 € / kk ja johtajan noin 5000 €. Sivukulut voit laskea 1,4 kertoimella. 

On hyvä huomioida tarvittavat media- ja tuotantobudjetit. Jos asiaa miettii hieman tarkemmin, ulkoistaminen maksaa juuri sen verran mitä yrityksen asettamien markkinoinnin tavoitteiden saavuttaminen vaatii - ja mitä yrityksessä päätetään. Riippuen bisneksen vaiheesta ja markkinoinnin tavoitteista, on Harvalla tarjota myös erilaisia palvelu- ja hinnoittelumalleja yhteistyöhön. 

Kustannusta miettiessä kannattaa huomioida, että ulkoistamalla markkinointisi saat hyötyjä, joita yksittäinen markkinointihenkilö tai muutaman hengen tiimi ei pysty tuomaan. Näitä ovat: 

  • kokeneen tiimin yhteistyön myötä syntynyt yhteinen osaaminen ja hiotut roolit sekä toimintamallit
  • uusimmat työkalut ja tarvittavat lisenssit
  • moderni markkinointiteknologia-osaaminen
  • valtava verkosto muita markkinoinnin osa-alueiden ammattilaisia
  • turvaa ja riskittömyyttä.
Ulkoistamalla markkinoinnin Harvalle voit olla varma, että teemme töitä koko rahalla ja tiimi on jatkuvasti käytettävissäsi. Tärkein intressimme on, että asiakkaamme bisnes ja myynti kasvavat: menestyksemme on sidottu asiakkaidemme menestykseen.

On hyvä muistaa, että vaikka sinulla olisi jo oma markkinointipäällikkö, voit hyvin hankkia tiimin osaamisen ulkopuolelta. Tällöin markkinointipäällikkösi voi keskittyä olennaiseen eli liiketoiminnan tukemiseen markkinoinnin keinoin sekä päätöksentekoon ja kasvustrategian toteuttamiseen tiimin tehdessä käytännön toteutukset.

Harvan tiimiltä saat käyttöösi ne palvelut, jotka joutuisit monessa tapauksessa ostamaan erikseen, kuten esimerkiksi verkkosivujen toteutuksen, automaatiorojektin startin, brändäyksen, lanseeraussuunnitelman, materiaalien suunnittelun, sisältömarkkinoinnin sekä SEO / SEM -työt. 

Mitä minun on järkevä ulkoistaa - johtaminen, suunnittelu vai tuotanto?

Voit hyvin ulkoistaa vain strategisen markkinointisuunnittelun, vaikka sinulla olisi jo tekijätiimi talossa tai toinen toimisto tekemässä käytännön toteutukset esimerkiksi taktiseen digikampanjointiin tai yksittäisiin sisältöprojekteihin.

Moni asiakkaamme kertoo haasteekseen juuri markkinoinnin systemaattisen ja tuloksellisen johtamisen kanssa, joten markkinointijohtajan ulkoistaminen on kasvava trendi. Kuten mikä tahansa liiketoiminta-alue, markkinointi vaatii pyöriäkseen laadukasta johtamista ja innokkaat tiimiläiset johtajan - tulipa se sitten ulkoa tai sisältä. 

Markkinoinnin johtaminen on tänä päivänä yhä enemmän kokonaisuuksien johtamista. Yksittäisten asioiden näpräämisestä siirrytään kiihtyvällä tahdilla kohti isompien kokonaisuuksien liidaamista, jolloin kokonaishyöty on pitkällä tähtäimellä suurempi kuin johdettaessa markkinointia osa-alueina tai irrallisina projekteina.

Modernin markkinointijohtajan on ymmärrettävä suunnittelua, tuotantoa ja raportointia sekä osattava elää brändiä ja sen arvoja. Tämä lähtee siitä, että tekijä uskoo aidosti brändiin ja pitää yritystä ja sen tekemistä arvokkaana ja merkityksellisenä. Johtajan on myös osattava liittää markkinointi osaksi isompaa kokonaisuutta ja koko liiketoimintaa tekemällä systemaattista yhteistyötä ainakin myynnin ja tuote-/palvelukehityksen sekä asiakaspalvelun kanssa. Usein markkinointipäällikön odotetaan vetävän myös henkilöbrändäysprojekteja sekä tukevan HR:ää työnantajabrändin rakentamisessa. Harvalta löytyy johtamisosaaminen ja -kokemus kaikkiin markkinoinnin osa-alueisiin. 

Kannattaako uuden yrityksen ulkoistaa markkinointijohto?

Uuden yrityksen on useissa tapauksissa järkevää ostaa markkinointi palveluna muutamastakin syystä:

  • Osaamistarvetta ja todellista resurssimäärää on haasteellinen ennakoida etukäteen
  • Markkinointiosaamisen tarve muuttuu nopealla tahdilla ennen varsinaista lanseerausta ja sen jälkeen
  • Markkinoinnin prosessit tulevat vakioitua heti ja markkinointi saadaan toimimaan aidosti yhteistyössä myynnin ja tuotekehityksen kanssa 
  • Usein aikaa ja taloudellisia resursseja ei ole käyttää "opetteluun" 
  • Rahoittajat arvostavat markkinointisuunnitelmaa, resursseja sekä kykyä tehdä tuloksia markkinoinnilla

Moni tuore yritys tarvitsee kokemusta markkinoinnin starttaamiseen ja haluaa saada perusprosessin nopeasti käyntiin ja markkinoinnin tuottamaan esimerkiksi liidejä. On järkevää hyödyntää kokeneen markkinointijohtajan ja tiimin osaamista, jolloin aika- ja raharesurssit saadaan allokointua juuri oikeaan paikkaan, kaikkein tärkeimmän työn tekemiseen sekä tekemisen jatkuvaan analysointiin.

Aiempaa kokemusta ja näkemystä ei voi feikata, vaan moni uusi yritys arvostaa sitä, että hommat saadaan tehokkaasti ja nopeasti pyörimään ja rahat käytetään suoraan oikeisiin asioihin. Yleisimmät suhdenkuopat ja epäonnistumisen mahdollisuudet on helppo ennakoida kokemukseen perustuen. 

Moni kasvuyrittäjä haluaa keskittyä täysillä yritystoiminnan kokonaisuuteen ja ymmärtää digimarkkinoinnin, brändäyksen, sisältömarkkinoinnin ja markkinoinnin automaation merkityksen. Markkinoinnin käynnistämiseen ja jalkauttamiseen tulee päästä nopeasti, sillä monet kulut realisoituvat heti alkuvaiheessa ja onnistuminen alkuvaiheen markkinoinnissa on usein kriittistä. Harvalla on tarjota fiksu hinnoittelu- ja sopimusmalli juuri kasvuyrityksen tarpeisiin. 

Yhä useampi yrittäjä osaa arvottaa kokeneen johtajan osaamisen, olemassa olevat verkostot sekä näkemyksen ja lukuisat benchmarkit. Harvan kautta hankittu markkinointipäällikkö on yrittäjähenkinen markkinoinnin monitaituri ja kokenut markkinoinnnin johtamisen ammattilainen, joka pystyy vaihtamaan fokustaan nopealla tahdilla tarvittavaan osa-alueeseen. Hyvän johtajan mukana asiakas saa halutessaan koko tiimin juuri sopivasti skaalautuen ja tarvittaessa omaa in-house tiimiä täydentäen. 

Toimistomme

Helsinki

Valimotie 21
00380 Helsinki
+358 45 872 0770

Tampere

Polttimonkatu 4
33210 Tampere +358 3 4109 3660