Inbound- eli houkuttelumarkkinointi

Kyse ei ole järjestelmästä vaan kulttuurista ja ajattelutavasta

Tuota kiinnostavaa sisältöä ja houkuttele ostajat luoksesi ensiluokkaisella markkinoinnilla

Inbound-markkinointi on suomennettu mm. houkuttelumarkkinoinniksi ja suostumusmarkkinoinniksi. Harva on Hubspot-partneri, mikä tarkoittaa, että käytämme ratkaisuissa ensisijaisesti Hubspot-markkinoinnin automaatiota. Myös verkkosivusto voidaan rakentaa Hubspotille. Hubspotissa on myös CRM ja kehittyneet myynnin työkalut, jonka vuoksi ratkaisu on riittävä useimmille asiakkaillemme. Hubspot on kuitenkin vain yksi teknologia muiden joukossa, joten asiantuntijamme ovat tottuneet työskentelemään myös muilla teknologioilla. Markkinoinnin automaation avulla helpotat markkinoinnnin arkista tekemistä ja onnistut siirtämään aikaa sinne, mihin se kuuluu: markkinoinnin suunnitteluun ja johtamiseen, markkinointipäätösten tekemiseen sekä markkinoinnin ja muiden tiimien yhteistyöhön. Markkinoinnin automaatioprosessiin kannattaa ottaa alusta asti mukaan sekä myynti että asiakaspalvelu, sillä markkinoinnin automaatio järkevöittää kaikkien arkea. Harva on maailman johtaviin kuuluvan Hubspot-automaatiojärjestelmän Gold-tason kumppani ja kaikki markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksien parissa työskentelevät henkilömme ovat Inbound Certificated. 

Löydytkö?

Ollaksesi potentiaalinen ratkaisu asiakkaasi ongelmaan tai haasteeseen sinun täytyy olla ensinnäkin löydettävissä. Tätä kutsutaan inbound-markkinoinnissa awareness-tasoksi. Hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta kannattaa tehdä huolella ja ohjata avunetsijät suoaan oikeille verkkosivuille. 

Kiinnostatko ja autatko?

Inbound-markkinoinnin lähtökohta ona asiakkaan ohjaaminen, auttaminen ja ilahduttaminen. Millaista materiaalia sinulla on tarjota verkkovierailijalle, jonka olet onnistunut saamaan kotisivuillesi? Jaatko blogin, oppaan, videon, webinaarin tai kutsut vaikkapa aamiaistapahtumaan? 

Ohjaatko valitsemaan?

Verkkosivuilla tarjoamasi apua ja tuki ei tyypillisesti ratkaise asiakkaan koko tarvetta, eikä näin ole tarkoitustakaan. Markkinoinnin automatisoitujen prosessien avulla johdatat oikeat kontaktit  joko ostamaan tai lämpimäksi liidiksi myyntitiimillesi. 

Lue myös nämä

5 asiaa, jotka markkinoinnin automatisoijan täytyy tehdä

5 asiaa, jotka markkinoinnin automatisoijan täytyy tehdä

Markkinoinnin automaatioon siirryttäessä keskitytään usein työkalun valintaan. Nämä viisi tehtävää ovat kuitenkin ohjelmiston valintaakin tärkeämpiä.

Lue lisää ›
Kasvuhakkerointi kasvattaa brändiäsi viraalisti

Kasvuhakkerointi kasvattaa brändiäsi viraalisti

Kasvuhakkerointi eli growth hacking on trendikäs termi, jonka takana on hyviä periaatteita. Tekemisen keskiössä on aina myynti.

Lue lisää ›
Liidienhankinnasta markkinoinnin automaatioon – Näin pääset alkuun

Liidienhankinnasta markkinoinnin automaatioon – Näin pääset alkuun

Liidien hankinta verkosta on turhaa jos et hyödynnä niitä aktiivisesti. Näin aloitat liidien hoidon markkinoinnin automaation avulla ilman suuria investointeja.

Lue lisää ›
tilaa-mailchimp.jpg

Varaa etätapaaminen tai sovi HubSpot-demo

Inbound-markkinoinnilla tehoja toimintaan

Harva toteuttaa monenlaista inbound-markkinointia konsutoinnista kampanjoihin ja jatkuvaan resurssointiin. Olemme HubSpotin Gold-tason kumppani Suomessa ja kaikki asiakkuuksien ja markkinoinnin parissa toimivat työntekijämme on Inbound-sertifioitu.

Tehokkaampi markkinointi on vain yhteydenoton päässä! Toimi heti. 

Varaa juttutuokio tai demo

Usein kysyttyä

Mitä inbound-markkinointi vaatii markkinoijalta?
Voimme miettiä yhdessä, minkälaisiin ongelmiin ja tarpeisiin potentiaalinen asiakkaasi etsii ratkaisua. Voit ulkoistaa meille halutessasi kaiken tekemisen sisällöntuottamisesta liidien soittamiseen. Sinun tehtäväksesi jää olla oman alasi asiantuntija - ja palvella uudet asiakkaasi.
Mitä inbound-markkinointi maksaa?

Yksinkertaisimmillaan inbound-markkinointi voi olla asiantuntijablogijuttu, joka saa asiakkaat soittamaan sinulle. Näin kävi esimerkiksi fysioterapeutille, joka kirjoitti kinesioteippauksesta. Meidän kauttamme palveluna ostettuna kustannus olisi muutaman satasen sisältäen hakukoneoptimoidun artikkelin kirjoituksen ja siihen liittyvät sosiaalisen median postaukset. Toisessa ääripäässä on useita erilaisia laskeutumissivuja ja runsaasti hyödyllistä materiaalia sisältävä verkkosivusto, jossa potentiaalisen asiakkaan jokaista liikettä seurataan ja analysoidaan, johdattaen häntä yhä lähemmäs ostotapahtumaa. Materiaalin määrästä riippuen kustannus voi olla muutamasta tuhannesta eurosta kymmeniin tuhansiin.