Suunnittelun lähtökohtana on tietää ja tuntea kohderyhmät, joihin halutaan tehdä vaikutus. Tässä auttaa kerätty ja analysoitu data. Mikäli dataa ei ole, voidaan ennen konseptin suunnittelua paneutua tarkemmin markkinoinnin strategiaan ja etenkin kohderyhmäkuvauksiin ja ostopolkuun eli niin sanottuun ostajan matkaan. Vaikka kohderyhmäajattelu on kokenut murroksen viime aikoina, on useimman asiakkaan tapauksessa edelleen löydettävissä ja tunnistettavissa selkeät ostajaprofiilit.
Brändi on yritystoiminnan kulmakivi ja positiviinen brändi vaikuttaa ostopäätökseen jo ennen kuin varsinainen hankintapäätös on tapahtunut. Vahva brändi mahdollistaa paremman katteen ja helpottaa sekä nopeuttaa myyntityötä. Selkeä brändi erottaa kilpailijoista ja auttaa kestämään kohuja. Konseptisuunnittelussa lähdetään usein liikkeelle asiakasymmärryksestä: mitä brändisi merkitsee asiakkaillesi? Se, että tunnistat brändisi arvolupauksen, on olennainen lähtökohta.
Konseptin suunnittelu on jatkuvaa vuorovaikutteista työtä asiakkaan ja markkinointitoimiston kesken. Markkinoinnin jatkuvan parantamisen näkökulma unohdetaan konseptoinnissa liian usein. Valmistakin konseptia voidaan parantaa ja terävöittää kerättyjen kokemusten ja tiedon perusteella. Markkinointikonsepti on erityisen hyvä silloin, kun se mahdollistaa vaiheittain tapahtuvan jatkuvan parantamisen. Usein konseptia kannattaisikin testata tai pilotoida kaupallisesti merkittävällä otannalla.
Vaikka verkkoympäristö on tärkeä, ei F2F-kohtaamisia kannata unohtaa. Onko sinulla jo asiakaskohtaamissuunnitelma?
Lue lisää ›Listasimme eri promootio-casejä Suomesta ja maailmalta. Miksi promootio on niin monipuolinen myynnin ja markkinoinnin väline? Miten promootioita voi hyödyntää?
Lue lisää ›Mikä on toimivan ja tuloksellisen konseptin salaisuus? Katso esimerkki, miten Suomen suurimpiin kuuluvan autoalan kesätyörekrytointikampanja tehtiin!
Lue lisää ›Varaa aika konsultointiin, jossa kartoitamme lähtötilanteen ja tavoitteet sekä luomme edellytykset laadukkaan konseptin toteutukselle.
Räätälöimme markkinointisuunnittelu- ja konseptointipalvelun aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Konseptisuunnitelman hinnoittelu nojaa kahteen asiaan:
Markkinointikonseptiin kannattaa panostaa erityisesti kun:
Kun haluat jalkauttaa jo olemassa olevan markkinointikonseptin, sovimme workshop- eli työpajatyyppisen ensimmäisen tapaamisen kanssasi ja laitamme kädet suoraan saveen. Tätä ennen tarvitsemme sinulta:
Vastavuoroisesti pystymme tarjoamaan sinulle: