
HP Finland
HP:n virtuaalipromootiokonsepti moninkertaisti verkkokaupan konversion ja toi käyttäjille aitoa lisäarvoa
Hyvä markkinointikonsepti mahdollistaa laadukkaan toteutuksen ja tuo markkinoinnille selkeät suuntaviivat sekä tavoitteet. Harva luo konseptit strategiasta luoviin toteutuksiin asti.
Oikeaoppinen ja loppuun asti mietitty markkinointikonsepti on tärkeä, sillä se säästää aikaa ja vaivaa toteutusvaiheessa. Selkeä konsepti mahdollistaa markkinoinnin toteutukset aidosti brändisi huomioiden, kanavasta riippumatta.
Markkinointikonseptin avulla brändin markkinoinnille aseteaan tavoitteet ja luodaan selkeä suunnitelma. Konsepti käsittää tyypillisesti kanavat ja sisällöt, kampanjakokonaisuudet, visuaalisen ilmeen ja valitut tekniset ratkaisut, joiden avulla brändin asiakaslupausta ja kärkiviestejä lähdetään viestimään valituille kohderyhmille kiinnostavasti ja tuloksellisesti.
Suunnittelun lähtökohtana on tietää ja tuntea kohderyhmät, joihin halutaan tehdä vaikutus. Tässä auttaa kerätty ja analysoitu data. Mikäli dataa ei ole, voidaan ennen konseptin suunnittelua paneutua tarkemmin markkinoinnin strategiaan ja etenkin kohderyhmäkuvauksiin ja ostopolkuun eli niin sanottuun ostajan matkaan brändin ensitapaamisesta oston tai asiakkuuden jälkeisiin vaiheisiin. Vaikka kohderyhmäajattelu on kokenut murroksen viime aikoina, on useimman asiakkaan tapauksessa edelleen löydettävissä ja tunnistettavissa selkeät ostajaprofiilit.
Brändi on yritystoiminnan kulmakivi ja positiviiseksi koettu brändi vaikuttaa ostopäätökseen jo ennen kuin varsinainen hankintapäätös on tapahtunut. Vahva brändi mahdollistaa paremman katteen ja helpottaa sekä nopeuttaa myyntityötä. Selkeä brändi erottaa kilpailijoista ja auttaa kestämään kohuja. Konseptisuunnittelussa lähdetään usein liikkeelle asiakasymmärryksestä: mitä brändisi merkitsee asiakkaillesi? Se, että tunnistat brändisi arvolupauksen, on olennainen lähtökohta.
Konseptin suunnittelu on jatkuvaa vuorovaikutteista työtä asiakkaan ja markkinointitoimiston kesken. Markkinoinnin jatkuvan parantamisen näkökulma unohdetaan konseptoinnissa liian usein. Valmistakin konseptia voidaan parantaa ja terävöittää kerättyjen kokemusten ja tiedon perusteella. Markkinointikonsepti on erityisen hyvä silloin, kun se mahdollistaa vaiheittain tapahtuvan jatkuvan parantamisen. Usein konseptia kannattaisikin testata tai pilotoida kaupallisesti merkittävällä otannalla.
HP:n virtuaalipromootiokonsepti moninkertaisti verkkokaupan konversion ja toi käyttäjille aitoa lisäarvoa
Harva on ollut pitkäaikaisena Avaran markkinoinnin kumppanina tuomassa suomalaisia vuokra-asujia ja Avara-koteja yhteen jo vuodesta 2015
Kasvokkain kohtaamisia ja digitaalista markkinointia yhdistävä Arlalle tehty kampanjakokonaisuus tavoitti yli puoli miljoonaa kuluttajaa eri kanavissa
Ulkoistamalla markkinoinnin saat käyttöösi kaiken osaamisen, mitä markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen tarvitaan Hankkimalla markkinoinnin palveluna ...
Liiketoiminta- tai ansaintamallin vaihtaminen lennosta ei yleensä käy ihan kädenkäänteessä, etenkään jos yrityksellä on enemmän volyymiä liiketoiminnassaan
Listasimme eri promootio-casejä Suomesta ja maailmalta Miksi promootio on niin monipuolinen myynnin ja markkinoinnin väline? Miten promootioita voi hyödyntää?
Räätälöimme markkinointisuunnittelu- ja konseptointipalvelun aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Konseptisuunnitelman hinnoittelu nojaa kahteen asiaan:
Markkinointikonseptiin kannattaa panostaa erityisesti, kun:
Lähtökohtaisesti loppuun asti mietitystä konseptista ei ole ikinä haittaa, päin vastoin. Konseptiin kannattaa todella panostaa, koska hyvin pystytetyt perustukset takaavat laadukkaan talonrakentamisen myöhemmässä vaiheessa.
Kun haluat jalkauttaa jo olemassa olevan markkinointikonseptin, sovimme workshop- eli työpajatyyppisen ensimmäisen tapaamisen kanssasi ja laitamme kädet suoraan saveen. Tätä ennen tarvitsemme sinulta:
Vastavuoroisesti pystymme tarjoamaan sinulle:
Keskusteltuamme kanssasi konseptistasi, pystymme antamaan suhteellisen tarkan toteutushinta-arvion sekä muodostamaan projektiryhmän ja -aikataulun.