Promootiot ja demopäivät

Digitalisoituneessa ja koronapandemian vaivaamassa maailmassa henkilökohtaisen kohtaamisen suhteellinen arvo on kasvanut uusiin mittasuhteisiin. Harva Marketing on investoinut entisestään promoliiketoimintaan hankkimalla Sunnyone Promotionin helmikuussa 2021. Yli 600 promoottorin verkosto palvelee nyt maanlaajuisesti ja useilla kielillä.

Kaupallinen kohtaaminen aktivoi ja innostaa!

Anna markkinoinnin ammattilaisen viedä palvelusi ja tuotteesi henkilökohtaisesti asiakkaan käteen ja tietoisuuteen. Samalla rakennat brändiä.  F2F-kohtaamisen merkitys ei tule jatkossakaan vähenemään, vaan päinvastoin. Ihmiset haluavat kohdata ihmisiä, enemmän kuin koskaan.

Saamme promootion, näytejakelun, myyntipisteen tai elämyksellisen kohtaamispisteen pystyyn mihin tahansa kaupunkiin Suomessa jopa päivissä. Teemme jatkuvaa yhteistyötä kasvukeskusten vilkkaasti liikennöidyillä alueilla ja keskeisillä promootiopaikoilla, kauppakeskuksissa, stadioneilla ja elokuvateattereissa. Normaalitilanteessa Helsinki-Vantaan lentokentällä työskentelee jatkuvasti useita työntekijöitämme edustajina ja konsulentteina. 

Lue lisää Sunyonen ja Harvan yhdistymisestä tiedotteestamme. 

harva-bullseye-arrow

Kohtaa kasvotusten

Promootio on yksi vanhimmista markkinointimuodoista. Ihmiset tulevat aina tarvitsemaan oikeita, ihmistenvälisiä kohtaamisia, joissa luodaan suhdetta ja vaikutetaan ostopäätökseen juuri kyseisellä hetkellä. Promootio syventää kohderyhmäsi suhdetta brändiin ja auttaa jäämään mieleen. Tuemme promootioita digi- ja sometoimenpiteillä. 

harva-magic

Myy, testauta, esittele 

Promootio voi tähdätä välittömään myyntiin tai vaihtoehtoisesti tavoitteesi voi olla testauttaa, maistattaa tai esitellä tuotettasi tai palveluasi. Samalla kasvatat bränditunnettuutta. Promootio voi tapahtua kauppakeskuksen käytävällä, myymälässä, kadulla, messuilla, lentokentällä, laivalla tai vaikka tapahtumassa.

harva-chart-line

Mitattavuus ja jatko

Kuten kaikkien markkinointikeinojen, myös promootion toimivuus tulee aina mitata. Kaikki lähtee tavoitteen asetannasta. Mittarit määritellään yhdessä asiakkaan kanssa. Mittaamme esimerkiksi myyntiä, testanneiden määrää, selvitämme promootion nähneitä, keräämme liidejä ja palautetta valitulta kohderyhmältä. Autamme suunnittelemaan myös promootioita parhaiten tukevat digimarkkinointiratkaisut. 

Aletaanko promoamaan?

Usein kysyttyä

Mitä palvelu maksaa?

Promootiotyö hinnoitellaan tuntipohjaisesti, sillä kyseessä on ihmisten toteuttama työpanos. Promootiotyötunnin keskihinta on  Harvalla 35 €/h + ALV, mikä sisältää kaikki työntekijäkulut mukaan lukien keikkabuukkaukset ja -ohjeistukset. Perusraportointi sisältyy Harvalla promootiotyön tuntihintaan.

Mikäli kyseessä on isompi kokonaisuus, jossa suunnitellaan paikkoja, aikatauluja ja kontaktoidaan useita eri tahoja promootion järjestämiseksi, laskutetaan siitä erikseen projektinhallintakorvaus.  Saat tarjouksessa mahdollisimman tarkan arvion projektinhallintatuntien määrästä. 

Hintaan vaikuttaa mahdollisesti tarvittavat lisäpalvelut, kuten promootion konseptointi sekä promootiopaikka ja -kalustovuokraus, varastointi- ja logistiikkapalvelu, promootiovaatetus. 

Toisinaan korvaus tai osa siitä voidaan sitoa tiettyjen tavoitetasojen saavuttamiseen. 

Keitä Harvan promoottorit ovat?

Harva Marketingilla on valtakunnallisesti yhteensä yli 400 promoottoria. He ovat pääsääntöisesti nuoria aikuisia, miehiä ja naisia, valtaosin kaupallisen alan opiskelijoita. Kaikilla heistä on kokemusta myynti- ja asiakaspalvelutehtävistä. Harva rekrytoi itse omat promoottorinsa, jolloin voidaan varmistua tekemisen laadusta. Kaikki promoottorit täyttävät promootiotöistä raportit, jolloin asiakkaalle kertyy tärkeää dataa ja ymmärrystä esimerkiksi kohderyhmästä ja promootion vaikutuksista.

Harvan promootiorekrytointisivusto löytyy: http://careers.harvamarketing.fi

Mitä muuta minun pitäisi huomioida?

Tärkeintä on ymmärtää, mitä promootiolla tavoitellaan. Halutaanko suoraa myyntiä vai rakennetaanko elämyksellisiä brändikohtaamisia- vai jotain siltä väliltä? Mihin ympäristöön promootio on järkevää viedä tuotteen, palvelun sekä ostokäyttäytymisen huomioiden?

Lisäksi voimme auttaa sinua hahmottamaan promootioiden oikean ajankohdan asiakaspolulla. Ei ole aivan sama, missä vaiheessa kohtaamis- ja ostoprosessia promootiot toteutetaan ja miten ne linkitetään muuhun markkinointiin. 

Ammattitaitoisten promoottorien lisäksi tarvitaan:

  • Promootiokonsepti: Mitä tehdään ja mille kohderyhmälle sekä ennen kaikkea miksi? 
  • Tarvitaanko kiinteä promootiopaikka ja -osasto vai tehdäänkö liikkuva promootio Jopo- tai jalkapartioilla? 
  • Harvalta hoituu varastointi Pitäjänmäessä 
  • Harva hoitaa logistiikan ja materiaalilähetykset 
  • Promootiovaatteet tai ohjeistus, minkälaisissa vaatteissa henkilökuntamme toivotaan työskentelevän
  • Mistä erityisesti halutaan kerättävän tietoa ja missä formaatissa
  • Millainen koulutus promoottoreille kannattaa järjestää?  

Kaikki nämä saat meiltä!