Sisällöntuotanto

Toimiva sisältö puhuttelee kohderyhmäänsä ja tulee vastaan oikealla hetkellä, oikeassa mediassa.

Ihmiset janoavat inspiroivaa ja tunnereaktioita herättävää sisältöä

Toimiva sisältö puhuttelee kohderyhmäänsä. Sisältö voi olla ajankohtaista tai niin sanottua ikivihreää, vuodesta toiseen tarpeellista tietoa tai viihdettä, kunhan se on ajanmukaista. Tällä hetkellä ihmisiä kiinnostavat esimerkiksi yritysten vastuullisuus, uuden oppiminen ja eskapismi arjesta. Juuri nyt medioista toimivat erityisesti sosiaalinen media ja podcastit. Myös yritysten tuottama sosiaalisen median sisältö kiinnostaa, kunhan se on aitoa ja merkityksellistä.

Tavoitetaan tarinalla

Puhuttiinpa sitten tekstistä, kuvasta, videosta tai äänestä, samantekevä sisältö, jolla "ollaan vain esillä" ei ole toiminut enää vuosikymmeniin. Jos et herätä tunnereaktioita, ei sinua noteerata. 

Sisältöä on perinteisesti kulutettu työ- ja vapaa-ajan moodeissa, mutta erityisesti etätöiden myötä nämä sekoittuvat. Niin työhön kuin arkeenkin kaivataan helpotusta ja toisaalta halutaan oppia uusia taitoja. Pako arjesta eskapismin muodossa on myös arvossaan, ja moni kaipaa inspiroivaa, samaistuttavaa sisältöä. 

Tunnereaktioita saadaan syntymään modernin tarinankerronnan avulla. Tarinaa voi kertoa millä tahansa formaatilla ja käytännössä missä kanavassa hyvänsä, kunhan kokonaisuus on puhutteleva ja toimii. 

Optimoidaan sisältö

Mikä tahansa markkinointikanava sosiaalinen media mukaan lukien on hyödytön, mikäli sen täytteeksi ei ole oikeanlaista sisältöä. Pelkkä esillä oleminen ei palvele sen enempää viestin lähettäjää kuin sen vastaanottajaakaan. 

Sosiaalista mediaa varten tuotettua tai siellä syntynyttä sisältöä nähdään yhä useammin muissakin markkinointikanavissa. Sosiaalisen median strategiaa ei voi irrottaa muusta markkinoinnista. Moni on halukas osallistumaan yritysten tuottamaan sisältöön, kunhan motivaatio on kohdallaan.

Markkinointitarkoitukseen tehty sisältö ei saisi olla laadultaan muuta kyseisen median sisältöä huonompaa, päin vastoin. Natiivimainonta-artikkelin pitää käytännössä tarjota kiinnostavampaa asiaa kuin toimituksellisen sisällön ja YouTube-mainoksen pitää olla puhuttelevampi kuin videon, minkä yhteydessä se näytetään. 

 

Valitaan oikea formaatti

Sisällön täytyy luonnollisesti olla kanava- ja laiteoptimoitua, ja viestin tulee olla selkeä, jotta se erottuu medioiden sisältötulvasta. 

Meidän tehtävämme Harvalla on tietää, mistä mediasta kohderyhmäsi tavoitetaan. Seuraavaksi selvitämme, minkälainen sisältö heitä puhuttelee. Markkinointibudjetti vaikuttaa osaltaan siihen, tehdäänkö toteutus tekstinä, kuvana, videona, äänenä vai niiden yhdistelmänä. Joskus sisältö kannattaa julkaista tapahtuman muodossa tai yhteydessä - joko verkossa tai kasvotusten.

Sisällöntuotantopalvelumme kattavat niin kuva- ja videotuotannon, podcastit kuin hakukoneoptimoidun tekstisisällön tuotannonkin. Tuotamme myös tapahtumia niin virtuaaliseen kuin analogiseenkin maailmaan.

Lue myös nämä

Sisältömarkkinoinnin 7 trendiä, joita et pääse pakoon

Sisältömarkkinoinnin 7 trendiä, joita et pääse pakoon

Teitpä sisältömarkkinointia yrityksille tai kuluttajille, näitä seitsemää trendiä et voi ohittaa. Tarkasta onko sisällöntuotantosi ajan tasalla.

Lue lisää ›
Liidien generointi verkkosivuilla helposti HubSpotin LeadFlown avulla

Liidien generointi verkkosivuilla helposti HubSpotin LeadFlown avulla

Liidien generointi omilta verkkosivuilta ei aina ole yhtä vaikeaa miltä se kuulostaa. Alkuun pääsee helposti ilmaisillakin työkaluilla. Tässä blogissa opit, miten aloitat liidien hankinnan muutamassa minuutissa HubSpotin LeadFlown avulla.

Lue lisää ›
Kuinka myydä blogilla myymättä mitään?

Kuinka myydä blogilla myymättä mitään?

Sisältömarkkinointi on ollut kuuma puheenaihe jo pitkään. Kuinka siis saadaan blogi myynnin tueksi ja kuinka sisältömarkkinointi lopulta konvertoituu?

Lue lisää ›
GettyImages-506819406_super.jpg

Aloitetaanko yhdessä brändisi tarinan luominen?

Varaa aika konsultointiin, jossa kerromme erilaisista vaihtoehdoista, kartoitamme tavoitteet sekä luomme suunnitelman sisällöntuotantosi organisointiin.

Varaa juttutuokio

Usein kysyttyä

Mitä sisällöntuotanto maksaa?

Sisällöntuotanto hinnoitellaan suunnittelutyön osalta tuntiperusteisesti. Kuva- ja videotuotannossa tarvitaan lisäksi kalustoa, kuvauspaikkoja, näyttelijöitä tai malleja jne. Käytämme kuva- ja videotuotantoon useita erittäin hyviksi havaittuja kumppaneita, joiden kanssa meillä on sopimushinnat.

Olemme tehneet sisällöntuotantoa muutaman satasen hintaisesta blogijutusta kymmenien tuhansien hintaiseen brändivideoon. Teemme mielellämme tarjouksen tarkkaan tarpeeseen, tai kerromme, mihin budjettisi kannattaisi käyttää optimaalisen sisällön saamiseksi.