Tapahtuma­muotoilu

Tapa tehdä tuloksellisia ja tavoittavia tapahtumia

Digitaalisuus

Onko tapahtumamarkkkinointi osa digitaalista asiakaspolkua? Onko niitä huomioitu digitaalisen markkinoinnin suunnitelmassa? Digitaalisuus tapahtumissa ei tarkoita pelkästään sähköpostilla lähetettyjä kutsuja ja muistutuksia, vaan se on paljon muutakin.

Tavoitteellisuus

Miksi osallistutte tapahtumiin? Kasa käyntikortteja ei pitäisi olla riittävä lopputulos osallistumisesta. Tavoitteellisuus tarkoittaa sitä, että korttien määrä voidaan ennustaa jo etukäteen. Lisäksi on mietitty, miten yhteystietoja hyödynnetään. 

Tavoittavuus

Oletteko kiinnostava? Usein tapahtumissa tavoitetaan ainoastaan paikallaolijat - toisinaan ei edes heitä. Tapahtumamuotoilun avulla tavoittavuus pystytään monikertaistamaan. Miksi sosiaalinen media jää usein tapahtumissa käyttämättä.

Tapahtumamuotoilu

tapahtumamuotoilu-kuvitus

Hyödyt

 

  • Systemaattinen suunnittelumalli säästää aikaa

  • Tapahtumapolun aukipiirtäminen tuo esiin uusia mahdollisuuksia

  • Pystyt hyödyntämään jo olemassa olevaa sisältöä

  • Saat moninkertaistettua tavoittavuuden

  • Saat tapahtumat kiinteäksi osaksi muuta markkinointia

  • Saat siirrettyä informaation tehokkaasti taustajärjestelmiin

  • Erotut kilpailijoista

lentokentta-suunnittelu.jpg

Haluatko, että alkaa tapahtua?

Me saamme kohderyhmäsi viihtymään brändisi parissa.

Varaa aika konsultointiin, jossa käydään läpi tavoitteitasi ja prioriteetteja tarkemmin ja luodaan suunnitelmat tapahtumillesi. 

 

Miksi me?

Harva ei ole tapahtumatoimisto vaikka tuotamme tapahtumia. Tapahtumamuotoilu ja Harva keskittyvät siihen, missä useimmiten tehdään tapahtuman tuotto: mitä tapahtuu ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen. Näissä vaiheissa ratkaistaan, kuinka moni tulee paikalle tapahtumaasi tai kuinka moni ylipäänsä löytää teidät. Olennaista on myös, miten keskustelu jatkuu kohti yhteistä tulevaisuutta. Nämä ovat meille leipälaji mutta monille muille alihankintaa.

Usein kysyttyä

Miten tapahtumamuotoilu eroaa tapahtumakonseptista?

Tapahtumamuotoilu on laajempi kokonaisuus, jossa huomioidaan sekä ennen että jälkeen tapahtuman tapahtuvat toimenpiteet. Toimenpiteet suunnitellaan potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta, kun konsepti on usein brändilähtöinen.

Paljonko tapahtumamuotoilu maksaa?

Kookkaamman tapahtuman yhteydessä tapahtumamuotoilu on Harvan tapa suunnitella ja konseptoida tapahtumia. Se ei maksa mitään ylimääräistä, vaan pikemminkin säästää aikaa, koska mallia toistetaan viikoittain. Teemme myös kahden tapahtumaworkshopin kokonaisuuksia hintaan 2 900 € + alv. Nämä ovat niiden organisaatioiden suosimia, jotka tekevät tapahtumansa itse, eivätkä koe saavansa niistä kaikkea irti. 

Mutta mehän teemme jo nyt toimenpiteitä ennen ja jälkeen tapahtumien.
Saattaa olla, että teette jo hyvin asioita. Olemme käyneet satoja keskusteluja aiheesta eri kokoisten ja eri toimialoilla toimivien yritysten kanssa ja on totta, että monet tekevät toimenpiteitä tapahtuman aikana ja jopa ennen ja jälkeen. Kuitenkin, ihan kuten mainonnassa, monesti pienillä asioilla saadaan valtava ero lopputuloksen kannalta. Tapahtumamuotoilu nojaa sekä dataan että innovointiin, ja mahdollistaa tämän avulla tapahtumien tuoton ja tavoittavuuden maksimoinnin. Kokeilemisen kustannus on myös hyvin pieni, koska oppeja pystyy hyödyntämään kaikissa tapahtumissa läpi vuoden, ja siitä eteenpäin.

Lue myös nämä

Asiakkuusjohtajana aloittanut Sini Toivonen siirtyi Harvalle SHIFTin kaupallisen johtajan roolista

Asiakkuusjohtajana aloittanut Sini Toivonen siirtyi Harvalle SHIFTin kaupallisen johtajan roolista

Tapahtumamuotoilun nopeasti kasvanut kysyntä tarkoittaa uusien osaajien rekrytointeja Harva Marketintingille. Sini Toivonen aloitti huhtikuussa 2019.

Lue lisää ›
Omen by HP -kiertue huipentuu Kamppiin

Omen by HP -kiertue huipentuu Kamppiin

Harva ja HP Finland toteuttavat jälleen Kampissa näyttävän tapahtuma- ja promootiokiertueen. Myös vuonna 2018 tapahtumamarkkinointi on merkittävässä roolissa HP:n markkinoinnissa.

Lue lisää ›
Tapahtumamuotoilutoimisto Harva Experience tekee tuottavia ja tavoittavia tapahtumia

Tapahtumamuotoilu­toimisto Harva Experience tekee tuottavia ja tavoittavia tapahtumia

Harva Experience on syksyllä 2018 perustettu strategiseen tapahtumamuotoiluun ja -tuotantoon erikoistunut yritys. Taustalla toimivat pitkän linjan ammattilaiset markkinoinnista, it-puolelta ja luovalta alalta.

Lue lisää ›