Rekrytointi

Hae töihin Harvalle!

Hae Harvalle töihin promootio- ja myynninedistämistyöhön. Etsimme myynti- ja markkinointityöstä innostuvia henkilöitä, joilla on oikea asenne ja halu oppia!  Lue lisää myös Harvan asiakkaista ja työkeikoista alapuolelta. Promoottorin duuni on monelle ensimmäinen askel oman alan töihin! 

Jätä hakemus
Fill out my online form.

Promoottorin paras käyntikortti olet sinä itse! Vakuuta meidät asenteellasi ja innostuksellasi, sillä etsimme töihin ennen kaikkea oikeanlaisia persoonia! Olennaista on, että sytyt myynnistä ja vuorovaikutuksesta. Harvalla asenne ja halu oppia ratkaisee, ei pelkkä ansioluettelo!

  • Hanna Korpela, Promotion Manager

Tutustu promootiotyöhön Harvassa!

HP Värikiertueella suunnittelimme ja toteutimme Helsingin Kampissa, Lempäälän Ideaparkissa ja Turun Hansassa järjestetyt promootiotapahtumat. Ihmisiä ilahdutti promoottoreidemme lisäksi Kasmir, Mikael Gabriel ja JVG. Harvan Youtube-kanavalta voit käydä katsomassa lisää fiiliksiä!

Yleisimmät kysytyt kysymykset työtehtävistä

Mitä promoottori konkreettisesti tekee kentällä?
  • Ottaa asiakaskontakteja kentällä
  • Mahdollistaa tuotekokeilun
  • Vastaa kysymyksiin ja vastaväitteisiin
  • Klousaa kauppoja
  • Raportoi työn sujuvuudesta ja myyntimääristä
  • Edustaa asiakkaan brändiä ja tuotetta / palvelua
Mitä menekinedistäjä konkreettisesti tekee kentällä?
  • Pitää huolta asiakkaan tuotteiden esillepanoista ja valikoimasta
  • Kasaa kampanjamateriaalit
  • Tekee lisätilauksia
  • Luo ja ylläpitää suhteita myymälään

menekinedistäjä-harva

Kumpi on Harvalle tärkeämpää, myynti vai edustaminen?
Työ on yhä vähemmän esittelyä tai edustamista, joten myynti- ja asiakaskontaktimäärät ovat tärkeitä. Promoottorin tehtävä on myydä mahdollisimman paljon tuotteita / palveluita, olivatpa ne kivennäisvesipulloja, vakuutuksia, leivänpaahtimia, televisioita tai suklaarasioita.
Missä on promoottorin työpaikka?
Töitä tehdään siellä, missä ostajat liikkuvat, kuten esimerkiksi tavarataloissa, messuilla, ruokakaupoissa tai elokuvateattereissa.
Pitääkö promoottorin olla myynnin ammattilainen?

Koska promootio on aina asiakkaalle taloudellinen satsaus, sen pitää tuottaa myös jotain. Tämän vuoksi on aivan keskeistä, että promootioissa pyritään myymään joko välittömästi tai välillisesti.

Hyvä asiakaskokemus, erinomainen palveluasenne, elämyksen synnyttäminen tai tunteisiin vetoaminen edistävät myyntiä ja ovat promoottorin olennaisia tehtäviä. Aina kyse ei ole suorasta myynnissä juuri promootiohetkellä, mutta lähtökohtaisesti promootion tavoite on lisätä asiakkaan myyntiä. 

Mistä tiedän, osaanko myydä?
Myyntiä syntyy sillä, että osaamme vaikuttaa ostajiin, olemme palveluhenkisiä ja kohtelemme ihmisiä kunnioittavasti. Jos hallitset nämä kolme asiaa, olet hyvä myyjä. Mikäli olet kiinnostunut oppimaan nämä taidot, voit kehittyä huipuksi!
Mitä tekee tuoteasiantuntija?
Tuoteasiantuntijalta odotetaan paneutumista tuoteryhmään, toimialaan ja tuotteisiin / palveluihin. Työssä korostuu ratkaisukeskeisyys. Asiantuntija auttaa tarpeiden kartoituksessa ja tuotevertailussa sekä käsittelee vastaväitteitä ja päättää kaupan. Myös käytön opastus ja lisämyynti ovat tärkeitä.
Millaista osaamista asiantuntijalla on?
  • Asiakaskontaktin luominen ja asiakkaan luottamuksen lunastaminen
  • Perusteellisen tarvekartoituksen tekeminen
  • Tuotteiden / tuoteryhmien vertailu ja sopivan tuotteen suosittelu
  • Kysymyksiin vastaaminen, vastaväitteiden käsittely
  • Kaupan päättäminen ja lisämyynti
  • Työpäivän jälkeinen raportointi

Yleisimmät kysytyt kysymykset työnhausta

Mitkä asioita arvostatte työnhaussa?
Asenne, osaaminen, persoona ja kokemus. Lopulta asenne ratkaisee! Me emme tuijota pelkästään aiempaa työkokemusta ja ansioluetteloa, vaan mikäli sinulla on mindset kunnossa ja haluat menestyä Harvalla, arvostamme tätä. 
Onko suosittelija pakollinen haun kannalta?
Suosittelija on aina etu ja exraa työnhakuprosessissa. Mikäli nimeät suosittelijan CV:ssäsi, huolehdi, että lisäät myös suosittelijan yhteystiedot.  
Milloin haastatteluja pidetään?
Haastatteluja järjestetään keikka- ja projektitilanteen mukaisesti non-stoppina. Mikäli työt alkavat seuraavan kahden viikon sisään, soitamme sinulle jo muutaman arkipäivän kuluttua.
Voinko hakea töitä Harvan Facebookissa?

Hae Harvalle nettisivujen kautta sähköisellä lomakkeella. Emme käsittele Facebookin kautta saapuneita hakemuksia, mutta muita myynninedistämiseen tai promootioon liityviä asioita voit tiedustella myös FB-sivulla ja yksityisviestinä.

Rekrytoinnista vastaavan Hanna Korpelan yhteystiedot löytyvät täältä.

Voinko hakea töitä, vaikka minulla ei ole myyntikoulutusta?
Hae vain Harvalle rohkeasti, sillä me kyllä koulutamme myyntiin ja asiakastyöhön! Tiesitkö, että merkittävä osa myynninedistäjistä on opiskelijoita, jiosta suurimmalla osalla ei ole aiempaa kokemusta ammattimyyjän työstä. Kokemus asiakaspalvelusta tai vuorovaikutustyöstä on usein riittävä pohja promoottoriksi! Myös tietty toimialatuntemus katsotaan eduksi hausta riippuen. 
Millaisia taitoja minulla pitää olla, jotta pääsen Harvalle?
Koska asiakkaamme ja projektimme ovat hyvin erilaisia, keikoille tarvitaan eri taidot omaavia tekijöitä. Taustasi voikin ola lähes mikä tahansa, kunhan asiakkaat, viestintä ja myynti kiinnostavat. Promoottorilta odotetaan energista työskentelyotetta ja halua kohdata ihmisiä oma-aloitteisesti. Promootiotyö on vuorovaikutusammatti! 
Miten Harva huomioi GDPR-asetuksen työnhakuprosessissa?

Hakemukset tallentuvat hakujärjestelmäämme ja niihin on pääsy ainoastaan rekrytoinnista vastaavalla henkilöllä. Tiedot tallentuvat siinä muodossa, kun hakija on ne jättänyt ja tietoja käytetään ainoastaan työnhakuprosessin hoitamiseksi. 

Hakijatiedot poistetaan viimeistään 6 kk hakuprosessin päättymisen jälkeen. Mikäli hakija valitaan Harvan työntekijäksi, luodaan hänelle profiili Harvan henkilöstötietojärjestelmään.

Hakuprosessimme on päivitetty vastaamaan GDPR-asetusta, joka astuu voimaan toukokuussa 2018. Selosteen löydät jatkossa verkkosivuiltamme. 

Yleisimmät kysymykset käytännön asioista

Mitä promootiotyö on käytännössä?
Ammattipromoottorin työtehtävät ovat monipuolisia, ja meiltä saatua kokemusta ja koulutusta osataan arvostaa. Tarjolla on pääasiassa osa-aikaista ja keikkaluonteista projektityötä.
Miten promootiotyö ja emännöinti eroavat toisistaan?
Harvassa promoottori on myynnin ja asiakaspalvelun ammattilainen, ei kahvinkaataja. Meillä pelkkä hymy ei riitä, vaan arvostamme avointa, reipasta otetta sekä sitä, että annetut lupaukset pidetään.
Millaiset ihmiset työllistyvät Harvan promoottoreiksi?
Rekrytoimme aitoja persoonia, jotka ovat valmiit haasteelliseen mutta palkitsevaan myyntityöhön. Ei väliä, kumpaa sukupuolta edustat, sillä taidot ja tiedot eivät ole sidottu sukupuoleen.
Mihin palkkaus perustuu Harvassa?
Harvassa palkkaus on sidottu kokemukseen, osaamiseen ja työn sisältöön. Töitä on hyvin eritasoisia: on eri asia jakaa lentolehtisiä kuin myydä elektroniikkaa, siksi myös korvaus vaihtelee. Molemmat tehtävät ovat asiakkaamme markkinoinnin ja myynnin kannalta tärkeitä!